Dziś dużą popularnością cieszą się sklepy internetowe, przedsiębiorcy nierzadko odchodzą od tradycyjnych, stacjonarnych firm, na rzecz biznesu online. Łatwość i szybkość wykonania zakupów przez Internet to coś, co przyciąga coraz większą rzeszę klientów. W sieci nabyć można już praktycznie wszystko, od ubrań, poprzez sprzęt AGD i RTV, aż po artykuły spożywcze. Sklepów internetowych jest bardzo dużo i wciąż ich przybywa. Właściciele tychże przedsiębiorstw z pewnością zastanawiają się, co zrobić, by znaleźć się wysoko w wyszukiwarce Google, tak, by mieć jak największe zasięgi i zyskać jak najwyższą liczbę klientów. 

Na czym polega skuteczne i dobre pozycjonowanie sklepów internetowych?

Na początku najważniejsze jest opracowanie odpowiedniej strategii pozycjonowania danego sklepu, a dokładniej strony internetowej, na której się on znajduje. Warto zwrócić szczególną uwagę na:

– konstruowanie wartościowego contentu, czyli treści zarówno pisanych jak i graficznych, które pojawiają się na stronie; należy przeanalizować branżę danego sklepu i dopasować do niej właściwe słowa kluczowe; bardzo istotne pod kątem pozycjonowania jest dobranie odpowiednich haseł kluczowych, tzw. fraz, dzięki którym witryna będzie odnajdywana przez potencjalnych, wirtualnych klientów;

– optymalizację strony internetowej, która opiera się głównie na: przeanalizowaniu nagłówków, tytuły i opisu strony w kodzie HTML; sprawdzeniu kodu i struktury strony; dopilnowaniu responsywności strony internetowej i szybkości jej załadowania się; zabezpieczeniu strony szyfrem SSL; zmniejszeniu liczby obrazów w witrynie internetowej;

– budowanie linków, czyli wszelkie działania dotyczące pozycjonowania, odbywające się poza stroną internetową, takie zewnętrzne linkowanie może brać się z np.: różnego typu postów na forach internetowych, poleceń ze stron www, czy z artykułów sponsorowanych.

Efekty pozycjonowania sklepu i strony internetowej

Celem pozycjonowania sklepu internetowego jest podniesienie pozycji domeny, a co za tym idzie zwiększenie popularności witryny i większa liczba klientów na stronie. Czas oczekiwania na efekty jest kwestią indywidualną dla każdej domeny. Poprawa wyników pojawia się już po około 6 miesiącach. W kwestii pozycjonowania liczy się nie tylko wiedza, ale i cierpliwość.